tirsdag 8. juni 2010

Streikevakt blir "starter ikke"


...hvis man bytter på litt bokstaver. Hvilket skulle komme godt med da jeg skulle opptre for de streikende foran rådhuset i Ski i formiddag. Kanskje ikke den mest idéelle settingen for en komiker, men det gikk faktisk veldig fint. Jeg er jo ikke vant til å se så mange edru mennesker samlet på én gang med jobben jeg har til vanlig. Jeg fikk god respons på en del av facebook-oppdateringene jeg hadde samlet til anledningen, bla. mindre utsagn som "Streik er for pingler! E man misfornøyd med lønna, så e d bare å jobbe hardere!" eller den litt mer sjarmerende "Det er visst ikke bare lærerne og barnehagen som streiker, nå har pinadø oppvaskmaskinen gått ut i streik også".
De fremmøtte så ut til å more seg, og det er lenge siden jeg har følt meg så komfortabel som komiker på en offentlig plass, og jeg håper ikke jeg plaget vettet av nærmiljøet og handelsstanden rundt. Barna som hadde møtt opp lærte seg sikkert noen nye gloser de ikke kunne, i alle fall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar