tirsdag 30. august 2011

Fantastisk gig på Østsia!


Sist helg reiste Lars Berrum og undertegnede til Kristiansand for å ha show på Østsia, studentsamfunnet til Universitetet i Agder. Det ble en fantastisk kveld med herlig publikum, en uforutsigbar og sinnsyk seanse med Berrum, god stemning backstage og en ikke helt planlagt bytur etterpå. Som jeg angret på dagen etter, men alt i alt var det nesten umulig å ikke feire litt etter dette. Flinke arrangører, kanonscene med alle fasiliteter og ikke minst godt selskap. Jeg har nevnt Lars Berrum i bloggen før, han representerer den nye bølgen med kompromissløse komikere som kommer til å forme humorscenen i mange år fremover. Jeg elsker å se dem utfordre sjangeren og formatet. Det er gøy å være komiker når det skjer så mye vanvidd og kreativt som det gjør nå. Fordi de tør, vil og kan. Gubbeveldet i bransjen vil kanskje si at "dette ikke er standup", men dem om det. Scenen bar alt for lenge preg av monotoni og stagnasjon - vi sto der og ga publikum det de ville ha. Stabil, ufarlig og trygg standup. Så kommer denne gjengen og inspirerer/utfordrer hverandre, oss som har holdt på en stund og ikke minst publikum.
Jeg gleder meg til fortsettelsen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar