lørdag 17. september 2011

Christer gjør ting han ikke kan.


Jeg har alltid vært interessert i å utforske grenselandet mellom standup, spoken word, fortelling og storyslam. Samtlige grener har sine fellestrekk, det handler om å engasjere.
Å høre på dyktige fortellere som tør å spille på hele følelsesregisteret, ta seg tid, ta oss inn i historien uten at det nødvendigvis trenger å være morsomt hele tiden er fantastisk. Endelig har vi fått en alternativ scene hvor nettopp fortellere fra alle arenaer kan samles under ett konsept: Andre Historier. Jeg fikk æren av å stå på premierekvelden, og kom helt greit ut av det etter min mening. Mulig jeg stresset litt mer enn nødvendig, redselen for stillhet er noe som jager enhver komiker. På slike scener gjør det jo ingenting, men det tar tid å venne seg til formatet. Neste gang jeg skal stå er temaet "sykehus", og jeg har allerede begynt å skrive. Så får vi se om jeg klarer å fortelle en historie slik den er. Som min bror, som har skrevet og regissert TV-serien "Koselig Med Peis" så klokt sa det: Man kan skrive en historie og gjøre den morsom, fremfor å prøve å skrive en morsom historie. Får prøve på det.

1 kommentar: