lørdag 15. mai 2010

Hva er det med Smøla, egentlig?


Før jul i fjor ble jeg spurt om jeg ville opptre på Smøla Kommunes julebord, noe skeptisk takket jeg ja. Jeg ante ikke hvor Smøla var, men skjønte fort at det ikke var rett rundt hjørnet akkurat. Og turen opp skulle vise seg å bli av den alternative sorten, da jeg måtte sitte på med bussen til et danseband frem og tilbake til Molde. Tre timer hver vei. Kjørte feil gjorde vi også. En bisarr men hyggelig opplevelse, og selve showet ble et av årets beste med stående applaus fra 300 stk i en diger idrettshall. I dag reiste jeg tilbake for å opptre på standupgalla med Nils Ingar Aadne og Jon Schau, og det ble like opptur igjen. Fullsatt publikum med tenning fra start til slutt. Stående applaus igjen. Det er noe med dette stedet. Og jeg kommer så innmari gjerne tilbake! (Selv om det tar år og dag å komme seg opp dit)

1 kommentar:

  1. -og tusen, tusen takk til deg og dine to fantastiske kollegaer!!! Det var helt rått! jeg lo så jeg hulk-gråt, det gjorde fysisk vondt faktisk! Deg "kjenner" vi jo fra før, og etter å ha sett endel latter-tv på nett, hadde jeg fått med meg en del av Nils Ingar Adne også,og han leverte!(folk etter showet dro fram han mest, som den "nye" freshe) men Jon...jeg er speachless...for en fantastisk komiker. Kan du hilse han og si det? En tilstedeværelse man sjelden ser...og når man vet litt av historien hans, iallefall det han har stått frem med. Han ga meg gåsehud, og jeg bøyer meg i støvet...
    -Og Christer, nå er du ansett som smølavenn nr 1, så du skal selvfølgelig tilbake!! Det var mange fra julebordet der, som var glade for å se deg igjen.
    -og kanskje det var synd dere ikke haika iallefall et stykke med bandet denne gangen også...det ville vel resultert i et helt show alene...4 trøndere som spiller kvasi-svensk...vel, det funka ikke helt.

    SvarSlett