søndag 2. mai 2010

Uventet slutt på en lang uke



Forrige uke var jeg på en liten Rogalandsturné med Janne Rønningen + to lokale artister, vi startet på Stavangeren tirsdag med godt oppmøte og fin stemning. Torsdag ble litt tyngre da arrangementet som vanligvis pleier å være på en fullstappet Sandnes Brygge ble flyttet til kulturhuset, som viste seg å ikke være særlig til sjakktrekk. Publikum sviktet, men de som kom fikk i alle fall valuta for pengene. Dagen etter ble svært uventet, det eneste jeg visste om Egersund var at forhåndssalget av billetter var veldig bra. Men at det skulle ta fullstendig av hadde jeg ingen anelse om, jeg har for å være ærlig ikke vært borti mer lattermildt publikum på lang, lang tid. Hva er det med folk i Egersund? Er de alldeles sulteforet på humor? Det kunne virke sånn. Men det var deilig å runde av med en real opptur før jeg satte meg på flyet hjem for å rekke showet i Fredrikstad på lørdag. Hvor Fellesforbundets Ungdom inviterte til standup på St. Croix med meg og Yngve Skomsvoll, som jeg har turnert mye med de siste årene. Jeg så veldig frem til denne kvelden, men det helt store publikummet uteble. Da var det enda mer overraskende å få terningkast fem i Fredrikstad Blad dagen etter. Vi er jo ikke landets mest kjente komikere, lang erfaring og komipriser til tross - derfor føles det enda bedre å få anerkjennelse for det vi gjør. Og at vi gjør det riktig. Nå håper jeg det blir flere splitgigs med Yngve fremover, og når jeg tenker meg om skal forsøke å overtale ham til å henge med på Skjemtegaukfestivalen i sommer. Det blir garantert moro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar