mandag 20. desember 2010

Å bade med voksne menn


På treningssenteret jeg ramler innom når jeg har tid har de også et bad vegg i vegg. Med badstu, svømmebasseng, sklier, tyrkisk dampbad og Jacuzzi. Eller boblebad som det heter på norsk. Det hender jeg går en tur dit etter trening, og gjestene går under kategorien "godt voksne" på dagtid. Det er tydelig at de fleste kjenner hverandre, og de boltrer seg i bassenget, prater og svømmer bekymringsløst rundt. Men de er ikke her uten grunn. De venter. De venter på boblebadet, som renser seg selv hvert 15. minutt. Skal man sikre seg en plass i herligheten bør man være tidlig ute, for så straks det begynner å boble strømmer de mot trappa med ivrige svømmetak.

Jeg var førstemann i dag, og fant meg en plass i boblebadet som etter min vurdering har kapasitet til maks 6 personer. Men tilstrømmingen stoppet ikke før vi var åtte stk klemt sammen, uten mulighet til å bevege hverken knær, tær eller armer. "Det er´a plass til en tel" sa den eldre fyren og skviset seg ned mellom meg og sidemannen. Jeg klarte ikke annet enn å fnise av hele situasjonen, jeg har aldri sittet så tett med knærne før, og flyttet jeg én cm på tåa var jeg borti noen andres fot. Enhver homofob ville fått noia, jeg syntes heller det var veldig komisk å sitte som sild i tønne i alt for varmt boblevann mens jeg overhørte praten om kommunal snømåking, juleforberedelser og håndballjenter. "Sånn går nu dagan" sa en av dem før han fortsatte å legge ut om servicenivået på apotekene for tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar