mandag 24. august 2009

Det er min feil. Alt sammen.


Standupfestivalen er over for denne gang, det var moro som vanlig med mye folk, masse kollegaer og venner samlet og så klart en avslutningsfest det sto respekt av. Det var knall å fronte festivalen under åpningsshowet, og latenight-spoten på fredag gikk bedre enn forventet. Kanskje fordi showet nå starter 22.30 og ikke 23.00, og kanskje fordi Øyvind Loven på mesterlig vis sydde det hele sammen som konferansier. Det var i alle fall gøy å velge materiale som ikke måtte tones ned på noen måte, Latenight skal jo ha litt "edge". Var en kjapp tur til Bardufoss på fredag, men på lørdag var jeg tilbake på Latter - klar for Nykommeraften på klubbscenen. Jeg har vært konferansier der i to år nå, og elsker de kveldene. Fordi de har en helt annen nerve enn de andre konseptene/forestillingene. Og det er nådeløst: På syv minutter skal de lovende komikerspirene overbevise publikum at de har det som skal til. Noen faller fra, noen klamrer seg fast til drømmen om å lykkes som komiker - og noen har det bare. Alle kan man oppleve nettopp på disse kveldene. Jeg hadde håpet på å få en spot på stafetten borte i teltet og Landskampen mellom Norge og Sverige også, men det kommer vel forhåpentligvis en plass til meg der neste år. Og som dere ser på bildet; Det er jeg som er topphemmelig oppdragsgiver for de tiltalte nordmennene i Kongo. Rett skal være rett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar