onsdag 22. februar 2012

For en latterlig lørdag!


Noen kvelder skiller seg ut på scenen. De gangene hvor komikerne og publikum blir étt, en stor og herlig masse med latter og moro - slike kvelder man skulle ønske aldri tok slutt. Jeg hadde gleden av å være konferansier for en fantastisk gjeng på lørdag, først fikk publikum et gledelig gjensyn med Tore Haukenes - som beviste en gang for alle at selv om han ikke står på scenen tre dager i uka lenger, så har han det fremdeles i seg. Samme stilsikre form og nytt materiale som var en fryd å høre på. Etter ham kom Vidar Hodnekvam på, og for en mitraljøse han er med mikrofonen. Poengene kommer tettere enn juling, jeg har ikke sett maken siden Magnus Jørgensen var aktiv som komiker. Det fineste var komplimentet han ga meg før han skulle på - han ville kjøre nettopp dette settet, for dette hadde han lært av meg.

Etter at jeg hadde fått publikums fokus tilbake var det Trine Lise Olsens tur, tydelig nervøs før hun skulle på. Men helt ubegrunnet. Hun leverte bedre enn jeg noensinne har sett henne - selvsikker, ubegripelig sarkastisk, improviserende og frekk med en herlig autoritet du bare finner hos nordnorske damer. Pulbikum elsket henne. Tror humor-Norge kommer til å se mye til denne damen fremover. Kveldens headliner var Flip Schultz, som jeg har jobbet med før under turnéen til Pablo Fransisco i 2007. Det skulle vise seg å bli et gledelig gjensyn, Flip er en hyggelig og morsom fyr både av og på scenen. Over kan du se et lite backstageintervju jeg gjorde med ham. Snurr film!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar