onsdag 29. april 2009

Døde nazister og nær Zappa-opplevelse


Opptur å se Død Snø på hotellet etter show i Trondheim i går, en ren sjanger-hyllest og en hommage til Evil Dead-filmene. Plottet er som seg hør og bør - sunn og frisk ungdom drar på hyttetur, levende døde dukker opp og river dem i filler mens blodet spruter og tarmene røskes ut. That´s it. Spesielt moro var det å se Vegar Hoel som blodredd geek i begynnelsen, som i løpet av filmen gjør en Bruce Campbell og blir en zombieslakter av rang. Hurra! Filmen har alle de essensielle grepene: Kvikke kommentarer, (Æ sa vi skulle dra til Sunny Beach!) litervis med blod, partering, amputasjon, sex, kjipe lokale folk (Bjørn Sundquist, ikke helt uventet) og en syltynn slutt som bare betyr at en oppfølger kommer før eller siden.
Jeg gleder meg!

Jobben på Dokkhuset gikk veldig bra. Kunne som vanlig vært litt mere folk, men så gikk det opp for meg at Dag Sørås og Magnus Betnér var i byen med showet Ubekvemt samme kveld. Dårlig timing. Vet ikke om det er noe å skylde på, men det ble kanskje ett standupshow for mye på en stille tirsdag i Trondheim. Backstage møtte jeg bandet til Frank Zappa, som skulle spille i byen dagen etter. Man blir jo gjerne litt starstruck av sånt. Tenk, de har spilt med selveste Zappa.

I kveld blir det å kjøre inn nytt stoff på Ricks i Bergen, de jobbene gleder jeg meg alltid til. Bra pulbikum, bra lyd, lys, flinke folk som styrer og steller med oss tilreisende. Skal på Woven Hand på fredag, en konsert jeg har sett frem til ganske lenge. Så gjenstår en klubbkveld på Latter, og så går jeg ut i pappaperm frem til 15. juni. Det skal faktisk bli fint å være litt offline, tilbringe tid med familien og flikke litt på showet i sommer. Nå: sove en time. Fordi jeg kan det.

2 kommentarer:

  1. Ikke for å ødelegge din opplevelse, men Død Snø er faktisk DEN dårligste Zombiefilmen jeg har sett ever. Og jeg har sett mye rart.

    SvarSlett
  2. Alle kan ikke være enige i alt, Janne. Mulig jeg falt litt inn i "bra til å være norsk"-fella, men jeg synes den var riktig så underholdende.

    SvarSlett