søndag 3. mai 2009

Bandekrig



I anledning et større mc-treff i Østfold ble et Outlawsmedlem presset ut i grøfta og påført hjerneblødning, noe som har en tendens til å skape dårlig stemning blant likesinnede. Politiet frykter nå nye oppgjør mellom de rivaliserende klubbene, og de har jo vært flinke til å blåse hodet av hverandre så lenge jeg kan huske, i alle fall. For meg blir det ulogisk. De er jo opptatt av akkurat de samme tingene: Jeg liker Harley, øl og damer. Du liker Harley, øl og damer. Vi liker Harley, øl og damer. De burde jo slå seg sammen og bli verdens største mc-klubb i stedet for å knuse kneskålene på hverandre. Og hvis det er annen "virksomhet" rivaliseringen gjelder, mener jeg fremdeles at man vinner på jo mere vi er sammen-prinsippet.

Når det er sagt røk casuals fra Brann og Vålerenga i tottene på hverandre på høylys dag i Oslo sentrum for litt siden. Det samme gjelder jo for disse lett tilbakestående apekattene: Burde de ikke begrave stridsøksa og heller gå til angrep på noe som virkelig truer dem? Det er jo en kjennsgjerning at kultur truer fotball mer enn noe annet, så jeg synes de skal svinebanke noen bibliotekarer og et par billedkunstere i stedet. Når det er sagt er jeg glad for at andre entusiaster og interessegrupper ikke er like opptatt av å slå inn skallen på hverandre. Fuglekikkere, for eksempel. Det skulle tatt seg ut. Frustrerte, middelaldrende, bebrillede menn uten sosiale antenner med sykelig trang til å markere territorie og ha pippippene for seg selv. Som truer hverandre med å kjøre kikkerten så langt opp i ræva på rivaler at de hoster linseglass dagen etter. Riktig så underholdende, når jeg tenker meg om. Men godt det ikke er slik.

Eksempel på arten fuglekikker

2 kommentarer:

  1. Hva med dykkergruppen? De kunne atpåtil tatt det UNDER vann skjult fra allmennheten! Jeg skulle likt å sett etgjengoppgjør under meg, mens jeg er ute i jolla :P

    www.tbb.blogg.no

    SvarSlett
  2. _noen_ ligner på Douglas Pierce :D

    SvarSlett