torsdag 14. mai 2009

Yess.


Jeg liker å mimre over fine ting. Varme sommerkvelder før i tiden med bra folk i Th. Meyersgate, hvor vi gladelig stilte opp når kompiser var dj´s og spilte opp til dans på Fru Hagen, for deretter å runde av på Bar Boca før man snublet surrete og fornøyd hjemover. Eller kanskje til et nachspiel. Når jeg tenker over det har Ulf Nygaard og Folk & Røvere nærmest satt soundtracket til Grünerløkka på nittitallet. Sommerlåta over alle sommerlåter "Yess" - og "Dust" og
"I hvertfall litt" er etter mitt skjønn udødelige, catchy låter med varme, ærlige og genialt naive tekster med gode assosiasjoner på kjøpet. Nygaard satte ord på det å eksistere akkurat der og da:

Jeg elsker beatet som dunker nede fra kaféen
Mens jeg ligger og tenker på at du er pen.

Patos kanskje, men fint. Og det er det som teller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar