søndag 13. september 2009

Ferdig, kom og tørk.


Endelig ferdig med showet på Latter. Siste kveld var riktig så moro, og det toppet seg da jeg gjorde et kortere og litt mer småforbanna sett på Kulturkampen på Sentrum Scene etter Latter, et tiltak for å demme opp mot FrP´s idiotiske agenda og totale mangel på kulturforståelse. Et parti som mener de er for "folk flest". Nå har det vel seg sånn at de fleste nordmenn heldigvis ikke synes det aller viktigste her i verden er billigere sprit på karaokebar og få lov til å kjøre så fort man vil på motorveien. Og nei, FrP - Mot i Brøstet er IKKE kultur. Det er søppel.

Var også på settet til "Den Norske Humor" i dag, et rimelig nådeløst konsept hvor komikerne får to minutter på seg til å overbevise juryen bestående av Trond Viggo Torgersen, Harald Eia og Helén Vikstvedt om at de er morsomme nok til å gå videre i konkurransen. Skal dit i morgen også, er spent på hvem som klarer seg gjennom nåløyet. Neste uke skal jeg også undervise i humor på Seljord Folkehøgskule, det blir bra. Jeg kommer til å ta en pause fra de aller mest fjernliggende standupjobbene i grisgrendte strøk en tid fremover, da jeg har reist så mye til alskens avsidesliggende, mørke høl på kartet de siste årene og heller vil være litt mere hjemme med familien en stund. Det er ganske lurt. Kanskje skal jeg begynne på en ny bok. Det er uansett rimelig spesielt å se sitt eget verk i hylla på en bokhandel. Det kan jeg like. Når det er sagt har jeg lyst til å si takk til alle som kom for å se showet, til tross for at pressen ignorerte meg fullstendig både i forkant og på selve premieredagen.

3 kommentarer:

  1. Hei Christer, jeg er glad for at du fikk en god avslutning på showet ditt. Idiotpressen dekket det ikke fordi de var opptatt av låret til Dorthe Skappel, men hvis du trenger bekreftelse på din status blant publikum så kan jeg fortelle deg at da du ble annonsert som komiker neste torsdag på Josefines, så våknet bordet jeg satt ved til live og bestemte seg for å komme tilbake! Du har en høy stjerne hos de som teller :) Nils-Erik***

    SvarSlett
  2. Haha, ja. Pressen er mere opptatt av at det har veltet en unge ut av Linni Meister enn at noen setter opp et show - men sånn er verden! (bitterhet kan være vakkert, ikke sant?) Og det er godt å høre at noen kommer for å høre meg. Jeg gleder meg :)

    SvarSlett
  3. Hørtes ikke ut som den mest nådeløse juryen akkurat, men de har kanskje skjulte talenter?

    Drit i pressen, fornøyd publikum er også god reklame:-)

    SvarSlett