fredag 5. juni 2009

Jeg er ikke kristen, men...

"jeg har beholdt barnetrua", hører jeg stadig folk si. Hva slags utsagn er det egentlig? Et snev av dødsangst, trangen til å klamre seg fast til ett eller annet uhåndgripelig bare sånn i tilfelle det er bare dette man får utdelt - livet på jorda? Barnetro er ikke så bra, tror jeg. Den gangen trodde man jo både på julenissen, troll, Gud, monstere under senga, at Gene Simmons hadde overnaturlige evner og kunne fly og at tenner som falt ut virkelig ble til en femmer. Det meste har sin naturlige forklaring. Nissen var onkel Einar (med akevittånde og plastsekk på ryggen), Gene Simmons var en merkevarebygger av dimensjoner (som jeg i ettertid har innsett at er en møll som ikke burde åpne kjeften med mindre han står på scenen med resten av orkesteret) og at det var mamma som tok melketennene og byttet dem med klingende mynt. For å være gem.


Uten sammenheng forøvrig - her er Jeppes bleier for tiden. Ser man det. Libero har gått hen og engasjert seg i Tigerens ve & vel, tattoo-style. Sånt hadde vi i hvertfall ikke da vi var små.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar